Nybygger.no er en del av Sparebanken Øst. Du har derfor kommet riktig når du ser Sparebanken Øst logoen i nettbanken.
Glemt passord?
Kontakt banken som har utstedt din BankID for å få tilsendt nytt passord.
Har du BankID fra Sparebanken Øst må du klikke på «BankID» eller «Uten BankID». Herfra kan du bestille nytt passord eller oppheve blokkering. (Det er ikke mulig for BankID på mobil)
Spørsmål og svar
- Hvordan logger jeg meg inn i nettbanken?
Logg deg inn med BankID på mobil, BankID eller Passord og kode.
- BankID
Legg inn ditt fødselsnummer, bruk BankID-appen eller engangskode fra kodebrikken og et personlig passord.
Du kan bruke både BankID og BankID på mobil fra en annen bank. - Uten BankID
Brukernavn er fødselsnummer, D-nummer, kontonummer eller organisasjonsnummer med 00 foran. Passord er ditt personlige passord (ikke tall fra kodebrikken). - BankID på mobil (fases ut)
Velge BankID, legge inn fødselsnummer og på neste side trykke «Velg annen BankID».
Skriv inn telefonnummer og fødselsdato. Du må deretter godkjenne en referansekode på telefonen og taste inn din BankID-PIN på telefonen.
- BankID
- Hvem kan hjelpe meg med BankID?
Du kan dessverre ikke bestille BankID eller BankID på mobil på nybygger. Men det går helt fint å bruke BankID fra en hvilken som helst annen bank.
Har du ikke BankID, glemt passord eller fått sperret den må du snakke med banken du har bestilt BankID fra.
- Trenger du hjelp med nettbanken?
Vi har samlet svar på de vanligste spørsmålene vi får i forbindelse med nettbanken.
- Finnes det en mobilbank?
Ja, du kan laste ned Sparebanken Øst mobilbank fra App Store (iPhone) eller Google Play (Android).
Bli kunde i Nybygger.no
- Gebyrfritt boliglån
- Gode lånebetingelser
- Gratis bank i hverdagen