Nettbank og mobilbank

Med nett- og mobilbank har du tilgang til alt som har med ditt bankforhold å gjøre. Betal regninger, overfør penger, få oversikt over forbruket ditt og boliglånet.

Logg inn nettbank

Med tilgang til nettbank og mobilbank kan du:

  • Sjekke saldo, bevegelser og se betalinger til forfall på kontoene dine
  • Betale regninger og overføre til kontoer i andre banker
  • Overføre mellom egne kontoer
  • Ordne med Avtalegiro og eFaktura
  • Opprette kontoer
  • Bestille og re-bestille bankkort
  • Sperre bankkort
  • Se PIN koden på bankkortet
  • Sette regionsperre på bankkort
  • Ordne med forsikringer
  • Få oversikt over og kjøpe/selge fond
  • Endre samtykker og kontaktinformasjon
  • Sende sikker e-post til banken

Dette er kun ett lite utvalg av tjenester og funksjoner, tjenestene oppdateres og utvikles hele tiden.

Last ned mobilbanken

Appen er tilgjengelig for iPhone og Android telefoner og kan lastes ned gratis her:

Last ned fra App store Last ned fra Google play

Slik får du tilgang

  • Du må ha nettbankavtale. Det får du når du blir kunde.
  • Du må være over 15 år
  • Ha tilgang på PC, nettbrett eller mobil med Internett

Bli kunde og få tilgang til nettbank

Ofte stilte spørsmål

  • Nettbank
  • Mobilbank

  • Hvordan logger jeg meg inn i nettbanken?
    • Logg deg inn med BankID på mobil, BankID eller Passord og kode.

      BankID på mobil må bestilles i nettbanken. Da trenger du kun mobilen din når du skal logge deg inn neste gang.

      BankID: Legg inn ditt fødselsnummer, engangskode med tall fra kodebrikken og et personlig passord.

      Passord og kode: Brukernavn er fødselsnummer, D-nummer, kontonummer eller organisasjonsnummer med 00 foran.

      Passord er ditt personlige passord (ikke tall fra kodebrikken).

  • Bruk «Glemt passord» fra påloggingssiden for å få tilsendt nytt passord.
    • Bruk «Glemt passord» fra påloggingssiden for å få tilsendt nytt passord.

  • Jeg kommer ikke videre fra påloggingssiden, hva kan være feil?
    • Informasjonskapsler (cookies) må være aktivert i nettleseren din. Et eksempel er IE11, der du må sette følgende innstillinger:

      Klikk på innstillinger i nettleseren (Tannhjul øverst til høyre)

      1. Velg alternativer for internett
      2. Velg Personvern-fanen
      3. Klikk på knappen Avansert
      4. Pass på at Godta er valgt lik innstillingene under
  • Hva er beløpsgrensen per måned?
    • Beløpsgrense er det maksimale beløpet du kan betaler regninger for pr. måned. Du finner beløpsgrensen på siden Betalingsinnstillinger i nettbanken.
      Du kan selv sette beløpsgrense opp til kr 500 000,-

      Ønsker du høyere beløpsgrense enn det, så kan du sende oss en e-post fra nettbanken.

  • Hvordan kan jeg lage navn på kontoene mine i nettbanken?
    • For å endre navn på kontoene dine velger du Innstillinger i menyen, deretter Kontoinnstillinger.

  • Hvordan aktiverer jeg mobilbanken?
    • Første gang du laster ned mobilbanken må den aktiveres. Det gjør du med BankID, BankID på Mobil eller kodebrikke med tilhørende passord. Du må da velge en personlig 4-sifret kode til innlogging og betaling. Nyere telefoner kan også velge å bruke ansiktgjenkjenning eller fingeravtrykk.

      NB: For deg som ikke har BankID eller BankID på mobil må du være klar over følgende: Du må bruke passordet tilhørende din kodebrikke ved aktivering. Ikke bruk mobilbankkode tilknyttet gammel mobilbank.

  • Hvordan logger jeg meg inn i mobilbanken?
    • Du logger inn ved å bruke din firesifrede kode som du registrerte ved aktivering av mobilbanken. Hvis du har registrert fingeravtrykk eller ansiksgjenkjenning kan disse metodene også brukes.

  • Er det egen app for nettbrett?
    • For best opplevelse og tilgang til alle banktjenester anbefales brukere med nettbrett (iPad o.l.) å bruke nettbanken.

  • Hva er aldersgrensen for å bruke mobilbank?
    • Kunder kan få tilgang til nett- og mobilbank ved fylte 13 år. Utvalget av tjenester og funksjoner er begrenset.

      Fra 15 år har kunder full tilgang til alle tjenester og funksjoner. Unge kunder må møte opp med foreldre (foresatte) og legitimasjon i ett av bankens kontorer for å få tilgang til nett- og mobilbank.

  • Jeg har glemt koden til mobilbanken min, hva gjør jeg?
    • Dersom du har glemt koden til mobilbanken må du aktivere mobilbanken på nytt. Se hvordan aktiverer jeg mobilbanken.

  • Kan jeg bestille BankID eller BankID på mobil fra mobilbanken?
    • Nei, du må logge deg inn i nettbanken for å bestille BankID og BankID på mobil.